Med Aditor i Kalmar får du tillgång till kraftfulla verktyg för ekonomisk uppföljning genom Oxceed – en ledande molnbaserad plattform som kompletterar din bokföring med komplett ekonomiskt underlag till din exempel ledning och styrelse. Oxceed ger dig omedelbar insikt i viktiga nyckeltal, budget och prognoser i realtid, tydliga rapporter och välformulerade sammanställningar om nuläge och avvikelser över tid.
Lägg mindre tid på krångliga Excel-blad och mer på affärsstrategi. Med Oxceeds intuitiva analysverktyg kan du enkelt skapa anpassade rapporter, visualisera nyckeltal, och få en exakt överblick av företagets ekonomiska hälsa. Maximera effektiviteten genom ekonomisk uppföljning med självgenererande grafer och sammanfattningar som snabbt ger dig en tydlig bild av både nuläge och historik.
Få ekonomisk översikt med visuella grafer och diagram i realtid.
Skapa skräddarsydda rapporter på bara några klick.
Hantera budget och prognos med livedata med ekonomisk uppföljning.
Visualisera era nyckeltal och bygg egna branschspecifika nyckeltal med ekonomisk uppföljning.
Periodrapportera snabbt och enkelt – få mer tid över för analys med ekonomisk uppföljning.
Oxceed är enkelt att koppla mot alla de vanligaste bokföringssystemen och det går också att importera SIE-filer från i alla affärssystem som används i Sverige.
Med funktionen Benchmarking jämförs företagets siffror i realtid med andra företag i samma bransch, baserat på SNI-koder. Kostnadsanalys och O-index jämför företagets kostnadsmassa och poäng mot liknande företag.
Exportera transaktioner eller budgetrader på lägsta nivå till Excel för vidare analys.
I kombination med koncerntillägget kan du exportera flera företag på en gång.
Med Egna nyckeltal kan du kombinera finansiell data med andra värden från verksamheten och visualisera nyckeltal som är anpassade för ert företag. Använd nyckeltalen för att få en löpande överblick av företagets finansiella situation.
Med Detaljerad budget kan du skapa verksamhetsanpassade budgetar, till exempel intäkter per kund, kostnad per leverantör eller antal sålda timmar per konsult. Bryt ner ett konto till underliggande rader av mer detaljerad information med pris och volym.
Skapa budget per projekt och hantera både fiktiva och befintliga projekt. Projekten kan även brytas ner per kostnadsställe. Varje projekt har sin egen livscykel och hanteras med utkast och godkännande för varje version av projektbudgeten.
Hantera och registrera anställda med löneuppgifter och kostnadsställen. Dela upp personalen i olika anställningstyper, fördela semesterlöneuttag och lägg till förmåner.
Jag heter Patrik och hjälper gärna till att vägleda din verksamhet med nya IT-system. Ring mig på tel. 070-912 51 05 så bokar vi en genomgång.